Propozycję projektu do zrealizowania w ramach budżetu obywatelskiego może zgłosić:
każdy mieszkaniec Pruszcza Gdańskiego, który ukończył 16 rok życia najpóźniej w dniu zgłaszania projektów,
organizacja pozarządowa, której siedziba, siedziba oddziału lub realizacja zadań publicznych odbywa się na terenie Miasta Pruszcz Gdański na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
Zgłaszanie projektów do realizacji zadań w ramach budżetu obywatelskiego odbywać się będzie poprzez wypełnienie i złożenie formularza, dostępnego na stronie internetowej miasta www.pruszcz-gdanski.pl, w Biurze Rady Miasta Pruszcz Gdański oraz w punkcie informacyjnym na parterze siedziby Urzędu Miasta lub poprzez bezpośrednie wypełnienie on-line stosownego formularza elektronicznego.
Każdy wniosek musi być poparty przez co najmniej 15 mieszkańców Pruszcza Gdańskiego, którzy ukończyli 16 rok życia, popierających daną propozycję.
Wypełnione w wersji papierowej formularze projektów wraz z dołączoną listą osób popierających daną propozycję należy składać w Biurze Rady Miasta Pruszcz Gdański i sekretariacie lub przesłać (po zeskanowaniu) w wersji elektronicznej na adres: budzet2019@pruszcz-gdanski.pl.
W przypadku wypełniania formularza zgłoszeniowego on-line należy dodać załącznik z zeskanowaną listą podpisów 15 mieszkańców Pruszcza Gdańskiego, którzy ukończyli 16 rok życia, popierających daną propozycję.
Każdy uprawniony mieszkaniec miasta Pruszcza Gdańskiego może poprzeć więcej niż jedną propozycję zadania zgłoszonego do budżetu obywatelskiego.