Propozycję projektu do zrealizowania w ramach budżetu obywatelskiego może zgłosić:
każdy mieszkaniec Pruszcza Gdańskiego,
w przypadku osób w wieku poniżej 16 roku życia, które składają wniosek wymagane jest dołączenie zgody rodzica / opiekuna prawnego na udział osoby małoletniej w procesie budżetu obywatelskiego,
organizacja pozarządowa, której siedziba, siedziba oddziału lub realizacja zadań publicznych odbywa się na terenie Miasta Pruszcz Gdański na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
Zgłaszanie projektów do realizacji zadań w ramach budżetu obywatelskiego odbywać się będzie poprzez wypełnienie i złożenie formularza, dostępnego na stronie internetowej miasta www.pruszcz-gdanski.pl, w Biurze Rady Miasta Pruszcz Gdański oraz w punkcie informacyjnym na parterze siedziby Urzędu Miasta lub poprzez bezpośrednie wypełnienie on-line stosownego formularza elektronicznego.
Każdy wniosek musi być poparty przez co najmniej 15 mieszkańców Pruszcza Gdańskiego.
Wypełnione w wersji papierowej formularze projektów wraz z dołączoną listą osób popierających daną propozycję należy składać w Biurze Rady Miasta Pruszcz Gdański i sekretariacie lub przesłać (po zeskanowaniu) w wersji elektronicznej na adres: budzetobywatelski@pruszcz-gdanski.pl.
W przypadku wypełniania formularza zgłoszeniowego on-line należy dodać załącznik z zeskanowaną listą podpisów 15 mieszkańców Pruszcza Gdańskiego, popierających daną propozycję.
Każdy uprawniony mieszkaniec miasta Pruszcza Gdańskiego może poprzeć więcej niż jedną propozycję zadania zgłoszonego do budżetu obywatelskiego.