Zakończone zostały prace związane z realizacją zadania polegającego na demontażu, zbieraniu, transportu oraz unieszkodliwieniu odpadów zawierających azbest z terenu Pruszcza Gdańskiego.
Dotacja udzielona Gminie Miejskiej Pruszcz Gdański ze środków własnych Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Gdańsku odbyła się przy udziale 50% środków udostępnianych WFOŚiGW przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu priorytetowego pod nazwą „Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne – Usuwanie wyrobów zawierających azbest”.
Na podstawie regulaminu przyznawania i rozliczania dotacji z budżetu miasta na usuwanie odpadów zawierających azbest z terenu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański stanowiącego załącznik do uchwały Nr IX/104/2011 Rady Miasta Pruszcz Gdański z dnia 24 sierpnia 2011 r. beneficjent mógł otrzymać do 100% poniesionych kosztów związanych z likwidacją azbestu.
Łącznie na realizację zadania przeznaczono 19 119,35 zł z czego 17 470,00 pozyskano z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Gdańsku. Podczas trwania konkursu zlikwidowano eternit o powierzchni 1 945 m2 łącznie z 4 dachów domów i altanek ogrodniczych. Osiągnięty został efekt rzeczowy i ekologiczny, określony jako masa unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest na poziomie 27,79 Mg.
ul. Grunwaldzka 20, 83-000 Pruszcz Gdański
tel. +48 58 775 99 21, fax. +48 58 682 34 51
e-mail: urzad@pruszcz-gdanski.pl