Po raz kolejny istnieje możliwość otrzymania dofinansowania z budżetu miasta na usuwanie wyrobów zawierających azbest w naszym mieście.
Zachęcamy właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie Pruszcza Gdańskiego do składania w Urzędzie Miasta w Referacie Gospodarki Komunalnej przy ul. Krótkiej 4 wniosków o przyznanie dotacji w terminie do 28 lutego 2020 r.
Wzór wniosku wraz z wymaganymi załącznikami dostępny jest na stronie internetowej: http://www.pruszcz-gdanski.pl/673,punkt-informacyjny.html oraz w siedzibie Referatu Gospodarki Komunalnej.
Wszelkie informacje dotyczące azbestu znajdują się na stronie internetowej urzędu www.pruszcz-gdanski.pl w zakładce MIESZKANIEC/ OCHRONA ŚRODOWISKA/ DOTACJE/ AZBEST. Jest to zakładka poświęcona między innymi szkodliwości azbestu, informacjom na temat finansowania zadań polegających na jego usuwaniu a także mapa miejsc występowania azbestu.
Azbest powoduje wiele chorób, głównie: pylicę azbestową (azbestozę) i nowotwór płuc. Jego obecność w powietrzu jest niebezpieczna ze względu na przedostawanie się poprzez drogi oddechowe do pęcherzyków płucnych. Ostre włókna wbijają się w ich ścianki i pozostają tam do końca życia powodując nieodwracalne zmiany w płucach.
Zachęcamy do składania wniosków o dotację na usunięcie azbestu z nieruchomości, których jesteście Państwo właścicielami. Możliwe jest uzyskanie 100% dofinansowania na demontaż, zbieranie, transport i utylizację azbestu.
ul. Grunwaldzka 20, 83-000 Pruszcz Gdański
tel. +48 58 775 99 21, fax. +48 58 682 34 51
e-mail: urzad@pruszcz-gdanski.pl