Zakończone zostały prace związane z realizacją zadania polegającego na demontażu, zbieraniu, transportu oraz unieszkodliwieniu odpadów zawierających azbest z terenu Pruszcza Gdańskiego, na które wnioskowano o dofinansowanie do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Gdańsku (WFOŚiGW).
Dotacja udzielona Gminie Miejskiej Pruszcz Gdański pochodziła ze środków własnych WFOŚiGW w Gdańsku oraz środków udostępnionych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu Priorytetowego pod nazwą „SYSTEM- Wsparcie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej realizowanych przez WFOŚiGW. Część 1) – Usuwanie wyrobów zawierających azbest”.
Łącznie na realizację zadania przeznaczono 7 229,75 zł z czego 4 959,00 zł pozyskano w formie dotacji w ramach dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Gdańsku. Podczas trwania konkursu zlikwidowano azbest o powierzchni 892 m2 (w tym 883 m2 objętych dofinansowaniem) łącznie z 11 (w tym 10 objętych dofinansowaniem) nieruchomości między innymi z dachów domów i altanek ogrodniczych. Osiągnięty został efekt rzeczowy i ekologiczny, określony jako masa unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest na poziomie 13,367 Mg (w tym 13,247 Mg objętych dofinansowaniem).
ul. Grunwaldzka 20, 83-000 Pruszcz Gdański
tel. +48 58 775 99 21, fax. +48 58 682 34 51
e-mail: urzad@pruszcz-gdanski.pl