W związku z ogłoszonym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku konkursem i planowanymi działaniami zmierzającymi do pozyskania środków finansowych na zadania związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest, informujemy o możliwości uzyskania dotacji.
Zachęcamy właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie Pruszcza Gdańskiego do składania w Urzędzie Miasta w Referacie Gospodarki Komunalnej przy ul. Krótkiej 4 wniosków o przyznanie dotacji w terminie do 17 marca 2017 r.
Wzór wniosku wraz z wymaganymi załącznikami dostępny jest na stronie internetowej: http://www.pruszcz-gdanski.pl/673,punkt-informacyjny.html oraz w siedzibie Referatu Gospodarki Komunalnej.
Wszelkie informacje dotyczące azbestu znajdują się na stronie internetowej urzędu www.pruszcz-gdanski.pl w zakładce MIESZKANIEC/ OCHRONA ŚRODOWISKA/ DOTACJE/ AZBEST. Jest to zakładka poświęcona między innymi szkodliwości azbestu, informacjom na temat finansowania zadań polegających na jego usuwaniu, a także mapa miejsc występowania azbestu. Należy w tym miejscu przypomnieć, że azbest powoduje wiele chorób, głównie: pylicę azbestową (azbestozę) i raka płuc. Jego obecność w powietrzu jest niebezpieczna ze względu na to, że poprzez drogi oddechowe dostaje się do pęcherzyków płucnych. Ostre włókna wbijają się w ich ścianki i pozostają tam do końca życia powodując nieodwracalne zmiany w płucach.
Zachęcamy do składania wniosków o dotację na usunięcie azbestu z nieruchomości, których jesteście Państwo właścicielami. Możliwe jest uzyskanie do 100% dofinansowania na demontaż, zbieranie, transport i utylizację azbestu.
ul. Grunwaldzka 20, 83-000 Pruszcz Gdański
tel. +48 58 775 99 21, fax. +48 58 682 34 51
e-mail: urzad@pruszcz-gdanski.pl