Zakończone zostały prace związane z realizacją zadania polegającego na demontażu, zbieraniu, transportu oraz unieszkodliwieniu odpadów zawierających azbest z terenu Pruszcza Gdańskiego, na które wnioskowano o dofinansowanie do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Gdańsku (WFOSiGW) www.wfosigw.gda.pl.
Dotacja udzielona Gminie Miejskiej Pruszcz Gdański pochodziła ze środków własnych WFOSiGW w Gdańsku oraz środków udostępnionych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu Priorytetowego pod nazwą „Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne. Część 2) – Usuwanie wyrobów zawierających azbest”.
Łącznie na realizację zadania przeznaczono 15 631,88 zł z czego 13 282,00 zł (tj. 5472,00 zł z WFOŚiGW a 7810,00 zł z NFOŚiGW) pozyskano w formie dotacji w ramach dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Gdańsku. Podczas trwania konkursu zlikwidowano azbest o powierzchni 1 781,5 m2 łącznie z 26 nieruchomości między innymi z dachów domów i altanek ogrodniczych. Osiągnięty został efekt rzeczowy i ekologiczny, określony jako masa unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest na poziomie 27,44 Mg.
ul. Grunwaldzka 20, 83-000 Pruszcz Gdański
tel. +48 58 775 99 21, fax. +48 58 682 34 51
e-mail: urzad@pruszcz-gdanski.pl