Bilet telefoniczny z jakdojade.pl
Od 23 października 2017 r. pasażerowie komunikacji publicznej w Trójmieście mogą korzystać z nowej platformy zakupu biletów Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. W aplikacji do planowania podróży komunikacją publiczną – jakdojade.pl – zostały umieszczone, dotychczas dostępne w mobilnym kanale sprzedaży, jednoprzejazdowe bilety metropolitalne, jak i nowe – bilety 24- i 72-godzinne.
Jak skorzystać z biletów przez jakdojade?
Wystarczy pobrać aplikację ze sklepu Google Play (na system Android) lub App Store (na system iOS) i ją uruchomić. Kolejne kroki prowadzące do zakupu są równie łatwe do pokonania. Użytkownikowi, który uruchomi aplikację, ukaże się ekran wzbogacony o nową zakładkę biletową. Zanim pasażer rozpocznie zakupy, musi zalogować się w aplikacji i aktywować swoje urządzenie do płatności. W ten sposób będzie mógł otrzymywać mailowo potwierdzenia wykonania transakcji i powiadomienia o zakupie biletu. Po aktywacji, aplikacja jest gotowa do zakupów.
Za pomocą aplikacji jakdojade.pl można kupować:
Opłatę za bilety można zrealizować zarejestrowaną kartą bankową lub za pomocą systemu płatności mobilnych BLIK.
Jakdojade.pl jest już czwartym operatorem biletu telefonicznego, który umożliwia kasowanie biletów na komunikację miejską na obszarze MZKZG, ale jest także pierwszym, który w swojej ofercie biletów udostępnia 24- i 72-godzinne bilety metropolitalne.
Za pośrednictwem telefonu komórkowego możliwy jest zakup jednoprzejazdowych, 24- i 72-godzinnych biletów metropolitalnych:
Rodzaj biletu |
Normalny |
Ulgowy |
---|---|---|
JEDNOPRZEJAZDOWY NA LINIE ZWYKŁE |
3 zł |
1,50 zł |
JEDNOPRZEJAZDOWY NA LINIE NOCNE, POSPIESZNE |
4 zł |
2 zł |
24-GODZINNY KOMUNALNY |
15 zł |
7,50 zł |
24-GODZINNY KOLEJOWOOKOMUNALNY DWÓCH |
20 zł |
10 zł |
24-GODZINNY KOLEJOWOOKOMUNALNY WSZYSTKICH |
23 zł |
11,50 zł |
72-GODZINNY KOMUNALNY |
30 zł |
15 zł |
72-GODZINNY KOLEJOWOOKOMUNALNY WSZYSTKICH |
46 zł |
23 zł |
Metropolitalny jednoprzejazdowy, 24- i 72-godzinny komunalny bilet telefoniczny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej podczas realizacji pierwszego przejazdu.
Metropolitalny 24- i 72-godzinny kolejowo-komunalny bilet telefoniczny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej podczas realizacji pierwszego przejazdu, a w przypadku przejazdu realizowanego pociągiem Przewoźnika Kolejowego (SKM albo POLREGIO), jako pierwszym środkiem transportu zbiorowego – przed rozpoczęciem podróży pociągiem, tj. przed wejściem do pociągu.
Bilety 24- i 72-godzinne w aplikacji GoPay
Od 23 października metropolitalne bilety 24- i 72-godzinne są dostępne także poprzez aplikację GoPay, która do tej pory umożliwiała kasowanie biletów jednoprzejazdowych. Tym samym już dwóch z czterech operatorów biletu telefonicznego, poza metropolitalnymi biletami jednoprzejazdowymi, oferuje bilety 24- i 72-godzinne.
ul. Grunwaldzka 20, 83-000 Pruszcz Gdański
tel. +48 58 775 99 21, fax. +48 58 682 34 51
e-mail: urzad@pruszcz-gdanski.pl