Mając na uwadze dotychczasowe sugestie mieszkańców wraz z nową umową na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających w Państwa domach usprawniony został system gospodarowania odpadami komunalnymi poprzez:
- dwukrotne zwiększenie częstotliwości odbioru odpadów wielkogabarytowych w ramach mobilnych zbiórek odbywających się metodą tzw. wystawek (w drugiej połowie 2017 r. tego rodzaju zbiórki zaplanowane zostały na 30 września i 16 grudnia),
- dwukrotne zwiększenie w listopadzie częstotliwości odbioru odpadów mokrych z zabudowy jednorodzinnej (zamiast odbioru odpadów co 2 tygodnie – odbiór co tydzień),
- wyposażenie nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej w pakiety startowe składające się z 10 sztuk worków na papier, 10 sztuk worków na szkło i 10 sztuk worków na tworzywa sztuczne, które mieszkańcy mogą wykorzystać zgodnie z ich przeznaczeniem w sytuacji, gdy na przykład worek ulegnie uszkodzeniu lub mieszkańcy będą mieli więcej odpadów,
- zwiększenie ilości worków na surowce wtórne wydawanych mieszkańcom zabudowy jednorodzinnej przez firmę odbierającą odpady (w zamian za przekazanie zapełnionych zgodnie z przeznaczeniem worków na papier, szkło i tworzywa sztuczne, firma pozostawi przed posesją w dniu odbioru taką ilość pustych worków, jaka została wystawiona do odbioru.
UWAGA: Worki należy wykorzystywać wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem, co oznacza, że np. wrzucone do worka na papier odpady pochodzące z utrzymania ogrodu nie zostaną odebrane),
- wydłużenie czasu pracy gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (GPSZOK czynny jest w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 1400 - 1800 oraz w soboty w godz. 1000 - 1600).
W dalszym ciągu usługę odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych realizuje firma SUEZ Północ (dawne PRSP).
W związku ze wzrostem kosztów odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych zachodzi konieczność zmiany stawek opłat od 1 września 2017 r. W przypadku osób rozliczających się do tej pory od powierzchni lokalu mieszkalnego stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynosi 0,69 zł miesięcznie za m2 powierzchni lokalu mieszkalnego w części do 100 m2 oraz 0,01 zł miesięcznie za m2 powierzchni lokalu mieszkalnego w części powyżej 100 m2. Dla osób uiszczających dotychczas opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi od gospodarstwa domowego stawki różnicuje się w sposób następujący:
- w zabudowie wielorodzinnej dla gospodarstwa jednoosobowego opłata wynosi
15 zł miesięcznie,
- w zabudowie wielorodzinnej dla gospodarstwa dwuosobowego opłata wynosi
28 zł miesięcznie,
- w zabudowie jednorodzinnej dla gospodarstwa jednoosobowego opłata wynosi
38 zł miesięcznie,
- w zabudowie jednorodzinnej dla gospodarstwa dwuosobowego opłata wynosi
52 zł miesięcznie.
Wszelkie wątpliwości lub pytania dotyczące gospodarowania odpadami komunalnymi w Pruszczu Gdańskim należy kierować do Referatu Gospodarki Komunalnej telefonicznie pod nr (58) 775-99-88 lub drogą elektroniczną na email: smieci@pruszcz-gdanski.pl
ul. Grunwaldzka 20, 83-000 Pruszcz Gdański
tel. +48 58 775 99 21, fax. +48 58 682 34 51
e-mail: urzad@pruszcz-gdanski.pl